Thursday, July 14, 2011

Spontaneous Thursday #2


"Orang berbudi kita berbahasa...
Orang tak reti bahasa kita bahasa2 kan..."


Errkk...bleh camtu??


13 comments:

Shalina Samsudin said...

boleh ! sebab dah tak reti kan...hehe :)

BiNtaNg HaTi said...

kira dapat green light la ni yer...hahaha..

:: akUtokWer :: said...

belasah jea

BiNtaNg HaTi said...

belasah?? meraung gajah anak org nanti...hahaha

-✿Ayu✿- said...

hahaha...btol2...yg tak reti bahasa tu kite ajar dia bahasa2 sket.... kasi bahasa urdu x pon tagalog...

BiNtaNg HaTi said...

hehehe...ayu, kasi bahasa urdu & tagalog lagi la dorang tak faham bahasa kot...

shuffey.armie said...

org tak berbahasa, kita hentak je die dgn kamus Dewan Bahasa!

Atiqah Wadiah said...

haha~boleh kot nk bahasakan org yg x reti bhs tp kita pon kena gunakan bhs yg elok2..hehe

NasZ said...

gunakanlah bahasa yang berhemah..kalau still sama, bahasa kurang berhemah skit..

jemput singgah ye?

MOHD NASER.com

BiNtaNg HaTi said...

@shuffey.armie...buat rosak kamus Dewan Bahasa jer camtu, org tak reti bahasa ni biasa nyer kepala batu...huhuhu

BiNtaNg HaTi said...

@atiqah wadiah...siap bagi ayat gramatis & puitis lg tu...hahaha

BiNtaNg HaTi said...

@nasz...itu sudah mesti, bahasa jiwa bangsa kan...:)

:: akUtokWer :: said...

kene sabar la, lama-lama diorang faham laa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...