Sunday, August 21, 2011

Kueh...kueh...cepat pilih adik kakak !!

 Kueh..kueh...pilih jangan tak pilih...macam2 ada ni haaaa...hehehe.
Kuih paling gangster = Lompat Tikam
Kuih paling sexy = Puteri Mandi
Kuih bajet cute = Cek Mek Molek
Kuih untuk awet muda = Seri Muka
Kuih paling alim = Kuih Ketayap
Kuih penyakit lelaki kronik = Batang Buruk
Kuih suka pukul = Kuih Lompang
Kuih dalam zoo = Badak Berendam
Kuih untuk Sam Polis Trafik = Kuih Sampreeeeettttt
Kuih yang bangun sendiri = Kuih Bangkit
Kuih orang tak mandi = Kuih Bau-lu
Kuih paling tenteram = Kuih Makmur
Kuih paling lembap = Kuih Siput
Kueh yang tak dipanggil kueh = kuehteaw
Bulan2 puasa ni memang meriah ngan pelbagai jenis kuih muih...beraneka rupa & warna...tapi rasa tak tau nak cakap la. Kadang2 indah rupa jer lebih...rasa entah ape2...langsung takde rase pun ada. Harga pun satu hal...mahal tahap cekik darah. Ada member housemate pernah beli karipap 3 biji harga 2 hengget...bapok punyer mahal...ingatkan 3 biji tu sehengget je...sabo jer la kawan tu tapi membebel gak la sebakul...hehehe.
Hmmm...dalam banyak2 kuih tu aku teringin nak makan kuih akok, onde2 & nekbat (ehhh...betul ke aku eja nekbat tu, kuih paling simple je sira ngan air gula...hehehe). Kalau kat Kelate tak susah nak jumpa kuih muih ni tapi kat Putrajaya ni tak nampak lagi kelibat nekbat tu...kalau onde2 tu pernah la aku jumpa tapi tak tergamak lak nak beli sebab kuih tu besar penumbuk ko...mau nyer tercekik aku kalau makan kuih sebesar tu...wawawa!!
Sepanjang puasa tahun ni baru dua kali aku beli kuih kat bazar Ramadhan...tetiba teringin nak makan kuih la plak hari ni. Ingat nak pi usha2 kat bazar jap sat gi...mana tau kot2 ada kuih yang berkenan di hati...sape nak ikut jommmm jumpa di bazar presint 2 okey....:)
 

6 comments:

muz said...

bah jom...hehe

BiNtaNg HaTi said...

@muz...tak jumpa pun tadi...hehehe

Ain Syazana said...

nok nekbat so! haha

BiNtaNg HaTi said...

along pun tak jumpa nekbat lagi kat sini...huhuhu

NasZ said...

suka kuih ketayap, burger malaysia, buah melaka, etc, etc..

memang gila kuih saya ni. pernah tolong emak buat kuih. besttt..hehe. buat kuih untuk berniaga dulu.

MOHD NASER.com

BiNtaNg HaTi said...

@nasz...wahhh, rajinnya tolong mak buat kuih...buah melaka kat kelate dipanggil buah mulong@onde2@kuih kekoh charr...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...