Sunday, August 21, 2011

Ini kisah aku punye cerita...part 1


Assalamualaikum....

Haiii...sedang buat pe tuuu...nak dengar satu cerita tak?? Ini kisah semalam punya cerita. Hadoiii...semalam macam2 hal yang berlaku. Pagi2 air paip kat umah sewa kitorang takde...tak pernah2 plak jadi camni sejak kami dok kat sini...uwwaaaa!! Masing2 sememeh jer muka anak dara ni semua tak mandi pagi...hahaha. Dah bersemangat ngan tuala, baldi segala...tup2 buka pili air tak kuar...ohhh tidakkkk!! Tension siot...kalau tau camni sebelum subuh lagi aku dah mandi...huhuhu. Lepas kemas umah kami sembang2 & lepak2 jer depan tv...layan bollywood time...:)

Syukur kemarau tak berpanjangan...tengahari bekalan air paip kembali pulih. Apalagi semua orang tunggu que untuk bersiram...hehehe. Dalam dok sembang tu, adik2 kat umah sewa ni ajak aku pi jenjalan kat jualan raya kat PICC Putrajaya. Memandangkan takde buat ape2 pada hari minggu ni aku pun on kan je la...lagipun tak pernah kuar bersama ngan dorang. So, lepas Zohor kitorang plan nak kuar.

Mandi dah...solat dah...semua dah siap...jommm lets go kita jalan2 cari pasal...ngeh3. Kami bertiga jer yang kuar kali ni...aku, Azie & Maira. Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari...wawawa!! Kami keluar lif jer tetiba hujan turun dengan lebatnya...adoyyaaiii. Nasib baik la dalam beg masing2 dah standby payung cuma si Azie jer yang takde payung...kang untung bawa beg besar gedabak ni semua benda ada...cam poket doraemon gitu...macam2 ada.

Memandangkan Azie tak bawa payung jadi dia sepayung berdua ngan Maira...laju jer dorang berdua tu menghala ke bus stop...tertinggal lak aku kat belakang. Dalam terkocoh2 berjalan dalam hujan lebat tu...tetiba...jeng3...???

Hehehe...aku sambung lain kali bleh tak?? Ada janji nak pi beli barang kat mydin jap...sabaq naa...:)


p/s : ce teka apa yang berlaku??



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...