Monday, June 27, 2011

MAK APAN HILANG!!!

Salam penuh ceria untuk semua...:)

Hari ni aku nak kongsi satu cerita...pasti tersengih jer bila korang baca ni...enjoy it!!!

Pagi tadi di opis, dalam pukul 9, sedang gua cover line klik fesbuk sikit sikit, Apan mundar mandir belakang gua dengan muka kusut masai. Dari tadi gua tengok Apan hilang punca di sekitar sektor operasi. Muka macam ada masalah.

“Lu kenapa ni Apan?” - Gua tanya demi meminta kepastian. Gua dengan Apan ni kira ngam juga la. Budak Kedah, umur muda sikit dari gua dan tak berapa hensem. Kalau tatap muka dia lama lama boleh naik menyampah juga. Dia baru setahun kerja dengan kompeni gua. Sebelum masuk sini, Apan banyak hendel bisnes sendiri dan selalu rugi.

“Mak gua hilang la..” - Apan berbisik perlahan.
Gua punya ler terperanjat! “Mak lu hilang? Bila hilang?” - dada gua tiba tiba mengepam keluar masuk laju laju. Berdebar tak payah cakap la, kencang macam kuda.

“Petang semalam..dah cari merata tapi tak jumpa”.
Apan berlalu meninggalkan gua menuju ke bahagian budak budak human resource. Gua tak tahu apa benda yang dia sedang fikir dalam kepala. Gua nak tanya lebih lebih risau kena pukul pula.Apa yang gua tahu sikit sikit, mak dia memang duduk rumah tak kerja, ayah dia kerja penolong kanan lagi dua tiga tahun nak pencen.

Kira kira lima belas minit kemudian, dari jauh gua nampak Apan berjalan semula masuk ke sektor operasi. Kali ni muka dia tak kusut macam tadi dah, sebaliknya ceria macam muka Lan kumpulan the typewriter.
“Mak gua dah jumpa..” - kelegaan jelas terpampang di bibir Apan.

Gua cepat cepat bersyukur: “Alhamdulillah...Jumpa kat mana?”,
Dan dengan penuh keceriaan, jujur, ikhlas, tawadduk serta wajah disinari warna warni rama rama yang tiada belas kasihan pada gua, Apan membalas padu:
“Dalam sinki penteri.”

Gua terus tendang kompiter sampai bersepah atas lantai.
MUG la Apan..MUG..!!, pronounciation macam jahanam! Sia sia gua berdebar. Pagi pagi sudah bikin hati membara.

HAHAHAHAHA!!!!!!!

p/s : sumber daripada e-mail...:)

4 comments:

Nor Fadila Rosli said...

yeay saya jadi follower yg ke 49..jom follow saye balik sambil buat blog walking..:)

BiNtaNg HaTi said...

tq dear...hidang2 la apa yg patut yea, jap lg nak singgah...:)

suha said...

adeih..senak pgkal rahim sbb gelak..kelakar tol (^_^)

BiNtaNg HaTi said...

@suha...gelak sampai tergolek...hehehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...