Sunday, April 10, 2011

Dendang perantau


Pejam celik...pejam celik...diam tak diam dah hampir 2 bulan rupanya aku di perantauan ni. Sekejap jer masa ni berlalu, kini aku menjadi salah seorang warga yang menjalani rutin harian di kotaraya besar ni. Actually, aku tak pernah menetap kat kotaraya ni cuma selalu gak datang sebelum ni untuk hadiri kursus. Hmmm…aku tak suka dengan kehidupan di bandar besar camni, mungkin dah sebati ngan kampung kot. Timbul tanda tanya gak di hati ini…mampukah aku menjalani kehidupan di sini?? Sampai bila aku boleh bertahan?? Hmmmm….???

Seperti orang lain jugak, mungkin rasa janggal berada di daerah yang terlalu asing…terasa pressure dengan persekitaran yang kurang biasa bagi kita. Apa pun hidup mesti diteruskan.  Aku berharap aku akan tetap kuat dan tabah untuk menghadapi semua ini seperti yang pernah aku lakukan sebelum ini. InsyaAllah senyum dan tawa sentiasa menghiasi diri ini walau gelodak melanda di jiwa.

Cabaran hidup di kotaraya ni sungguh mencabar…memerlukan kekuatan fizikal dan mental. Sepanjang tempoh ni banyak situasi yang aku alami. Alhamdulillah...so far so good. Semoga aku akan terus diberi kekuatan olehNya supaya sabar & tabah untuk menjalani kehidupan ini. Betapa rindu nyer aku pada suasana kedamaian & kehidupan di kampung. Tetiba hati jadi sayu lak teringatkan kampung halaman...huhuhu!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...