Tuesday, March 15, 2011

Munajat Cinta



Ya Allah…jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang akan melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu

Ya Muhaimin…jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya
Agar tidak melebihi cintaku padaMu….

Ya Allah…jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut padaMu….
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana…jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling dari hatiMu…

Ya Rabbul Izzati…jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah…jika aku rindu, jagalah rinduku padanya
Agar tidak lalai aku merindui syurgaMu

Ya Allah…jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah…jika aku jatuh hati kepada kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia ke kepadaMu

Ya Allah…jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku
Pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Ya Allah…Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini berhimpun dalam cinta padaMu
Telah…..berjumpa dalam taatMu, telah bersatu dalam dakwahMu
Telah…berpadu dalam membela syariatMu, kukuhkanlah Ya Allah ikatannya
Kekalkanlah cintanya, tunjukkanlah jalan-jalannya
Penuhilah hati-hati ini dengan nur Mu yang tiada pernah pudar
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepadaMu
Dan kerinduan bertawakkal ke jalanMu…

Amin…Ya Rabbal A’lami…..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...