Sunday, December 18, 2011

Memori semalam aku dan Search


Salam penuh keceriaan untuk semua...:)

Hai guys...wassup babeh?? Harap korang semua ceria dan bahagia selalu. Fuhhh!! penat giler beb...dengan tak cukup rehatnya, tak cukup tidonya ditambah lagi dengan tekanan yang dihadapi membuatkan hidup aku sedikit huru hara semenjak dua menjak ni. Hari2 terpaksa stay back kat opis sampai malam...cuti hujung minggu plak berkampung kat opis...huhuhu. Ni semua dek berhempas pulas menyiapkan kerja2 yang perlu diselesaikan sebelum hujung tahun ni. Nak naik muntah dah aku tengok frame2 ngan data2 tu semua...huhuhu. 

Dek kesibukan yang melanda diriku ini, maka dengan sebab itulah tiada ruang untukku merapu kat blog ini. Haishhh...bukan sahaja berhabuk dan bersawang my sweet corner ni, malah tikus pun dah boleh buat sarang gamaknya...hehehe. Apapun terima kasih la kepada kawan2 yang sudi singgah sini walaupun tuan umah tak update. Sebenarnya banyak story mory yang aku nak share ngan korang semua tapi nampaknya masa amat mencemburui kita untuk berkongsi cerita. Banyak cerita yang masih tertangguh, dah jadi cerita basi la plak kan...ayarkkk!! InsyaAllah...ada kelapangan nanti aku akan ceritakan satu persatu.

Memandangkan dah lama aku tak merapu kat sini, jadi malam ni aku ada satu cite gempak nak share ngan korang. Semalam aku telah dikidnap dan dibawa ke suatu tempat...jeng3. Agak2 korang ke mana aku telah dibawa pergi?? Errkkk...tak percaya ke?? Ini betul2 kejadian bukan dugaan tauuuu. Tapi jangan risau aku tak diapa2kan...aku kena kidnap ngan orang baik2 punye...hahaha. Sebenarnya aku telah dibawa menonton Konsert Fenomena 30 Tahun Search di Mines Convention Centre (MIECC). 




Pheewwiiittt!! Konsert rock beb!! Korang jangan tak tau, aku pun layan rock gak...bak kata ex-officemate aku si Ami "akak ni rock dalam ayu gitu"...kuang3. Aku memang dibesarkan dengan lagu2 rock daripada Search ni dan kumpulan2 rock yang lain. Teringat lak kenangan masa kecik2 popular dengan lagu Isabella...punye la semangat cari lirik lagu tu...lagu pebret tuuu. Kumpulan Lefhanded pun aku minat...suara Nash tu rock habis...:)




Fuyyyooo!! ramai giler orang yang datang nak menyaksikan persembahan search. Pelbagai lapisan masyarakat ada. Daripada yang golongan veteran, muda mudi hinggalah kanak2...semua ada. Cayalah dorang ni...kerana minat sanggup kendong anak turun tengok konsert tapi sayang seribu kali sayang...kanak2 di bawah umur 18 tahun tak dibenarkan masuk. Melepas la para bapa2 & ibu2 yang membawa anak2 tu tak boleh masuk dewan MIECC. Peminat2 yang bawa kamera pun tak dibenarkan masuk. Alahaiii...cian dorang semua. Nasib baik aku ngan member tu lenggang kangkung jer. Bawa i/c ngan telefon je...hehehe...tapi gambar2 ni semua aku ambik daripada page Konsert Fenomena 30 Tahun Search. Maklumlah tepon aku cap ayam je takde kamera....:)




Malam tadi merupakan satu lagi hari ini dalam kenangan dalam sejarah kehidupan aku. First time gi tengok konsert rock secara live. Best juga, rasa berbaloi dan puas hati kerana boleh release tension...temanku cam tau2 jer aku sedang mengalami tekanan semenjak dua menjak ni. Setiap lagu yang dinyayikan tak lekang dari bibir peminat2 Search untuk sama2 menyanyikan. Memang gempak, gemuruh dan terbaikkk!! Search punye konsert suara aku plak yang rock hari ni...adesss. Mana taknya bila lagu2 Favourite aku dinyanyikan...aku pun turut nanyi gak...kira yang aku tau lirik je la cam lagu Isabella, Gadisku, Rozana, Fantasia Bulan Madu...hmmm banyak lagilah lagu2 yang dipersembahkan tapi aku pun dah lupa tajuk apa. Cuma yang aku perasan lagu Kejoraku Bersatu takde semalam.




Sifu M. Nasir pun ada gak berkolaborasi ngan search semalam. Sempat la dorang berduet dua tiga lagu kalau tak silap. Turut hadir memberikan sokongan adalah ratu rock Ella. Phewwiiittt...i minat u...suka ngan suara Ella. Dengar2 cite Ella pun nak buat konsert ngan Awie nanti. Ada sape2 yang nak sponsor aku tiket konsert lagi tak...ahakkss. Aku memang tak suka tempat yang crowded camtu...tak kuasa aku nak berasak2...bersesak2...berhimpit2...jadi aku takde la ghairah nak bersesak2 kat depan stage. Kami ambik port yang baekkk punye...dekat ngan skrin...ada 3 lagi tu skrin besar depan kami. Pastu dok bersila atas lantai siap dok berlunjur lagi kat dalam dewan tu. Akak2 dan geng motor kat depan kitorang lagi best siap baring2 lagi tengok konsert...macam2 gelagat janji rock!!




4 comments:

Bulan Syurga Firdausi said...

waa x tau plak akk minat rock ;) hehehe

BiNtaNg HaTi said...

opppsss!! terpecah rahsia suda...hahaha

Unknown said...

bestnyer... hohohoh... RocK!!!

BiNtaNg HaTi said...

yesszzaa!! sekali sekalo layan best gak k.ima, release tensen...hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...