Sunday, April 15, 2012

Ada apa dengan janji??


Sebuah janji...ada apa dengan janji?? Maybe bagi sesetengah orang janji itu hanya perkara remeh temeh tapi bagi aku ia jadi satu isu yang besar. Entah mengapa aku jadi sensitif bila bab janji ni...pantang bagi aku kalau dah berjanji tapi tak ditepati. Aku tak kisah pun jika seseorang tak dapat nak tunaikan janji tapi at least bagitau la awal2...bukan nak paksa or marah pun jika tak dapat nak tunaikan janji tu. Aku yakin korang semua pun tahu kesan & akibat daripada tak menepati janji ni.

Aku pun faham kadang2 apa yang kita rancangkan tak semestinya kita dapat laksanakan, maybe akan wujud halangan. Aku akui kadang2 kita tak mampu nak tunaikan janji atas sebab2 yang tak dapat dielakkan. So, berterus terang itu lebih baik daripada membiarkan seseorang menunggu tanpa kepastian. Ibarat menunggu buah yang tak gugur. Memberi alasan lagi baik daripada diam seribu bahasa...sekurang2nya aku boleh tukar plan lain. Banyak urusan tergendala dek kerana sebuah janji. Owhhh!! Aku betul2 terkilan dan kesal dengan kejadian hari ini...huhuhu


# Mood yang tercalar & cuba memujuk diri sendiri.....:(

4 comments:

Shiema Sufian said...

Tiada janji yg tepat melainkan janji Allah yg matahari akan tibul pada esoknya (:

Nadia said...

sabar eh dear..:(

hari ni nad buat blogwalking besar2an.. xtahu la knal nad lagi ke x..:D

http://www.nornadiah.com/2012/04/jom-blogwalking-part-1.html

Bulan Syurga Firdausi said...

mmm kak...maaf lame x kunjung kat sini baru sempat bace entry ni..mmm semoga skrg semua da kemabli ok insyaAllah :) ujian kesabaran utk akak tu ;)

Bulan Syurga Firdausi said...

kak lame nye menyepi....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...